جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
سرخط خبرها

بذرپاش: دریافت‌کنندگان زمین تا پایان سال به ۴۰۰ هزار متقاضی می‌رسند| فرصت ۶ ماهه به محتکران زمین در محدوده‌های شهری

  • کد خبر: ۱۶۹۴۴۰
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
بذرپاش: دریافت‌کنندگان زمین تا پایان سال به ۴۰۰ هزار متقاضی می‌رسند| فرصت ۶ ماهه به محتکران زمین در محدوده‌های شهری
وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون اقتصادی خبرگان رهبری رویکرد‌ها و برنامه‌های این وزارتخانه را در بخش تولید، عرضه و ساماندهی بازار مسکن تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری در محل مجلس خبرگان برگزار شد و در این نشست وزیر راه و شهرسازی به تشریح برخی از عملکرد وزارتخانه در حوزه ساماندهی مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رویکرد و سیاست وزارتخانه در موضوع مسکن، افزایش تولید و عرضه مسکن با واگذاری زمین، ساخت واحد‌های مسکونی، کمک به ساخت مسکن روستایی، نوسازی بافت فرسوده و ترغیب به ساخت مسکن در این بافت‌ها و صنعت شهر‌ها و همچنین ساماندهی بازار مسکن در بخش اجاره و خرید مسکن است گفت: در خصوص تولید و عرضه مسکن مجموعه اقداماتی که انجام شده شامل واگذاری زمین به ۲۰۰ هزار متقاضی است که برنامه امسال نیز تخصیص زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی است.

ساخت مسکن روستایی سرعت می‌گیرد

عضو کابینه دولت سیزدهم بخش دیگری از برنامه‌های وزارت خانه را کمک به ساخت واحد‌های مسکونی روستایی عنوان کرد و افزود: احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن بخشی از اقداماتی است که در این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد و بنا داریم تا به این بخش نیز سرعت بیشتری بدهیم.

بذرپاش ابلاغ مصوبه‌ای از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را برای دادن فرصت ۶ ماهه به احتکارکنندگان اراضی در محدوده‌های شهر‌ها را یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه برای تسریع در تولید مسکن برشمرد.

به گفته وی، در محدوده شهر‌ها اراضی بی‌شماری هستند که سال‌های سال و بعضا تا دو دهه دست نخورده باقی مانده‌اند که برخی از آن‌ها برای سوداگری و افزایش قیمت زمین بلااستفاده و رها شده هستند که با مصوبه شورا به مالکان این اراضی فرصت داده ایم تا در ۶ ماه بعد از شناسایی اراضی رها شده نسبت به اقدام برای ساخت اقدام کنند.

ارائه رایگان کد رهگیری به موجران و مستاجران در سامانه املاک و مستغلات

وی راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات را فرصتی مناسب برای موجران و مستاجران برای ثبت اجاره و دریافت کد رهگیری رایگان عنوان کرد و توضیح  داد: با راه‌اندازی سامانه املاک و مستغلات موجران و مستاجران این امکان را دارند تا اجاره نامه خود را در سامانه ثبت کنند و کد رهگیری رایگان دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تصویب قانون ساماندهی بازار مسکن که به تازگی در مجلس مصوب و به خبرگان رهبری برای تایید نهایی ارسال شده فرصتی مناسب برای ایجاد مدیریت صحیح در بازار مسکن است.

سیاست دولت تولید مسکن در بافت‌های فرسوده است

بذرپاش نوسازی بافت فرسوده را با تامین دو هدف تولید مسکن و نوسازی بافت‌های ناکارآمد سیاست اصلی وزارتخانه در افزایش عرضه مسکن عنوان کرد.

به گفته وی، بافت‌های فرسوده با دارا بودن تمامی خدمات شهری این  امکان را به سیاستگذار و سازندگان می‌دهد تا با هزینه کمتری نسبت به تولید مسکن اقدام کنند که هم‌زمان با تولید مسکن، نوسازی بافت فرسوده نیز محقق خواهد شد.

رشد صدور پروانه ساختمانی با اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده

وزیر راه و شهرسازی ابلاغ بسته ۱۹ بندی برای تشویق نوسازی در بافت‌های فرسوده را اقدامی موثر برشمرد و یادآور شد: با اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی شاهد رشد ۳۰۰ درصدی صدور پروانه در شهر تهران و رشد ۱۵۰ درصدی صدور پروانه در شهر تبریز بوده ایم که این اقدام با اجرایی شدن در سایر شهر‌ها به نوسازی بافت فرسوده و تولید مسکن بیشتر که سیاست دولت سیزدهم است منجر خواهد شد.

وی تامین ۳۲ هزار هکتار اراضی را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدامی ماندگار توسط دولت سیزدهم برای تولید مسکن دانست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->